Hej på er mina kära läsare!
 
Ofta får jag höra av människor i min omgivning att förmågan "att kunna teckna" är medfött dvs. inte en förmåga jag kan förbättra genom att praktisera ämnet. Personligen tror jag inte att det finns något magiskt kring denna aktivitet. Att kunna teckna kan vem som helst göra, det handlar helt enkelt om att tro på sig själv i det fallet. Teckning handlar till minst 50 procent om observation, dvs. att vi tecknar det vi ser. Om vi tecknar utan att "se" blir vi i regel missnöjda med resultatet. Så jag uppmanar er att använda referensbilder. Ibland kan det ju också vara väldigt svårt att teckna av verkligheten. Tigern i Indiens djupa skogar eller Christina Aguilera på röda mattan är båda två svåra att få sig en glimt utav.
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej