God eftermiddag!

Visst är det ändå oroligt vad fort tiden "tuffar på"? Det är redan mitten av februari när det känns som vi nyss stängde av TV:n efter Kalle för att äta lite julbord. Eller, tja..det var nog ett tag sedan nu ändå. Hursomhelst så fiskade jag upp denna sommarbild ur arkivet efter att ha fått lite sommarabstinens och här nedanför kommer förklaring till bilden.

Pappa ropade ifrån ladan "Skynda dig Mikaela!" När jag väl kom fram ser jag hur det sitter en liten harunge och tittar tillbaka på mig med sina små knappögon. Den var nästintill helt oberörd av pappa och mig när vi stod och pratade om den. Ungen sträckte på sig, tvättade ansiktet och mumsade lite på det gröna gräset. Men så fort det blev tyst blev den lite försiktigare. Jag har sett harungar på vår gård tidigare under somrarna men jag har aldrig kommit så nära som just denna gång. Kanske var denna unge lite modigare, kanske lite dumdristigare.




Förra sommaren 2011 stod jag ca 1 m ifrån denna harunge. Bilden är redigerad i PS och fotad med en Sony Ericsson T700.

Liknande inlägg