God eftermiddag, hoppas allt står bra till med er!
 
Nu när julen närmar sig med stormsteg måste jag ju få fråga er om ni hunnit känna någon julanda ännu? Jag själv kan inte påstå att jag infunnit mig i att det faktiskt bara är några få dagar kvar till den stora kvällen, julafton.
 
Hursomhelst har det blivit lite tecknande, bl.a. denna ni kan se här nedanför. Jag har använt mig av stiftpennor i storlek 0.3 och 0.5 samt ett knådgummi. Den är efter orginalteckningar av Ken Hultgren bördig från Minneapolis, som var en riktigt begåvad animatör. Hultgren arbetade delvis för Disney Animation men bestämde sig sedan efter att ha medverkat i produktionen av "The Sleeping Beauty" (1959) att återgå till United Productions of America. Nu återstår egentligen väl bara för mig att försöka mig på mina egna tolkningar, men det är nog lättare sagt än hjort..
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej