Det är verkligen sommar, kanske inte just i vattnet, men iallafall i luften. Himlen är blå, utan några vidsträckta moln och träden svajar sakta i takt med vinden. I och med detta strålande väder idag passande jag på att sätta mig med mitt akvarellset ute på den solbelysta altanen, för att måla lite. Resultatet blev väl ganska ok, men än finns det mycket att lära för min del. Själva motivet är Mörtsjön och berget ni ser i bakgrunden, den är inte riktigt avslutad dock men det får bli ogjort.

P.S. Tyvärr försvinner en hel del utav akvarellens färg i och med skanningen, därför tenderar himlen att se en aning vit ut bl.a. Jag har dock försökt att efterlikna orginalets färger i PhotoShop så att den ska se så lik ut som möjligt. 



Bild: Akvarellfärger "Winsor & Newton", papper inköpt på Tesco i Wales (väldigt grovt papper utav sämre kvalité).

Liknande inlägg