Mitt nya projekt som jag har på gång ska föreställa Christina Aguilera. Anledningen till varför jag valde att teckna henne igen är därför att jag verkligen har fastnat för hennes vackra ansikte och sedan underlättar det en hel del att känna till just hennes benstruktur i ansiktet sedan tidigare. Bilden jag valde att teckna av är ett snapshot från soundtracket till Moulin Rouge och den är en rejäl utmaning då den är ganska suddig med mycket detaljer, men jag fastnade för den på en gång, så det fanns ingen återvändo. Det material jag har använt mig av hittills är Derwents Soft Graphite Pencils, stiftpennor i storlekarna 0,7 samt 0,5 från Faber- Castle, stompfar i olika storlekar, häftmassa (används som knådgummi), pencil eraser från Derwent samt Canson- papper.



Bilden är lite redigerad i PhotoShop då skannern ljusar upp den så.

Liknande inlägg